יום ראשון, אוגוסט 29

שירותי תרגום לסטודנטים

שירותי תרגום לסטודנטים הוא תעשייה ענפה בתחום התרגום הנמסכת על העובדה כי חלק ניכר מהחומר האקדמי שעימו נדרשים סטודנטים להתמודד כתוב באנגלית, זאת בשילוב העבודה כי סטודנטים רבים אינם יכולים או רוצים להתמודד עם המאמרים בשפת המקור שלהם. מאידך, שירותי תרגום לסטודנטים מציעים גם את האפשרות של תרגום עבודות או תרגום מאמרים מעברית לאנגלית בעבור סטודנטים הצריכים להגיש את עבודותיהם בשפה האנגלית אך מעדיפים או יכולים רק לכתוב בעברית.

התחום הראשון של שירותי תרגום לסטודנטים, זה של תרגום מאמרים לסטודנטים הזקוקים להם לשם לימודיהם, הוא כמובן תחום שעיקרו תרגום מאמרים מאנגלית לעברית. התחום השני של שירותי תרגום לסטודנטים, זה של תרגום עבודות מקוריות לאנגלית, הוא כמובן התחום של תרגום מעברית לאנגלית.

ישנם סוגים שונים של שירותי תרגום לסטודנטים אך יש להם מספר מאפיינים מסוימים משותפים שנעמוד עליהם להלן. בגדול שני הסוגים העיקריים של שירותי תרגום לסטודנטים הם שירותי תרגום של חברות תרגום למול שירותי תרגום של מתרגמים עצמאיים. נראה כי בכל מה שנוגע לתחום של שירותי תרגום לסטודנטים הסוג השני, זה של הפרילנסרים, הוא זה המועדף והנפוץ בקרב ציבור הסטודנטים בארץ וזאת בשל המחירים הנמוכים יותר שמציעים מתרגמים עצמאיים.

סטודנטים הזקוקים לשירותי תרגום מאמרים מאנגלית לעברית לעיתים רבות אינם צריכים תרגום מדויק בהחלט שכן המאמרים דרושים להם רק להבנה. עם זאת בתרגום לסטודנטים יש חשיבות גדולה לעימוד וזאת בשל צרכי הציטוט במסגרת הכללים האקדמיים. במקרה השני של שירותי תרגום לסטודנטים העוסקים בתרגום מאמרים ועבודות מקוריים מעברית לאנגלית יש כמובן חשיבות רבה ביותר לדיוק וכן להתמצאות של המתרגם בתחום שעליו המאמר.

הדרך למצוא שירותי תרגום לסטודנטים יכולה לעבור בכמה נתיבים. בחלק מהמקרים אוניברסיטאות או אגודות סטודנטים מציעות שירותי תרגום לסטודנטים. אפשרות אחרת שהוזכרה לעיל היא חברות תרגום שאף הן מציעות לעיתים שירותי תרגום לסטודנטים הבנויים בדיוק על פי צרכיהם ומשתדלות לעמוד גם במחירים הנמוכים יחסית שסטודנטים מחפשים. אפשרות אחרת של שירותי תרגום לסטודנטים היא של מתרגמים עצמאיים ואלו לעיתים מפרסמים את עצמם במדיות שונות בקמפוסים ולעיתים באופן כללי כמו באתרי מתרגמים או לוחות מודעות אינטרנטיים. לבסוף, ישנם סטודנטים שבעצמם משלימים הכנסה על ידי מתן שירותי תרגום לסטודנטים הלומדים איתם באותו מוסד, והם על פי רוב יגבו מחירים נמוכים על תרגום מאמרים ויספקו תוצאות שלא תמיד יהיו טובות במיוחד אך לעיתים גם אין בכך צורך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה