יום ראשון, אוגוסט 15

תרגום נוטריוני





תרגום נוטריוני הוא תרגום המתבצע כאשר יש צורך להציג אישור מוסמך בפני גורמים שונים על מהימנות התרגום. המטרות שלשמן יש צורך בתרגום נוטריוני יכולות להיות כל מצב בו נדרשים למסור מסמכים לגוף ממדינה זרה, כמו למשל בעת ניסיון קבלה ללימודים באוניברסיטה בחו"ל או לחילופין צורך להגיש מסמכים לבית משפט שצריך להיות בטוח באמינותם ונכונות התרגום שלהם. תרגום נוטריוני יכול להתבצע על ידי כל מתרגם מוסמך אך האישור על תרגום נוטריוני יכול להינתן רק על ידי משרד עורכי דין או נוטריון. תרגום נוטריוני נעשה על פני הנחיית הגוף שדורש את המסמכים המתורגמים, ולעיתים גופים אלו מסתפקים באישור של הגורם המתרגם על מהימנות התרגום אך במקרים רבים הם דורשים גם אישור רשמי על תרגום נוטריוני של אדם מורשה.
במרבית המקרים של תרגום נוטריוני עושים שימוש במתרגם מקצועי (מורשה) ותפקידו של עורך הדין או הנוטריון הוא רק להעניק אישור למסמך. עם זאת, לעיתים ניתן למצוא משרדי נוטריונים שמציעים שירות של תרגום נוטריוני בעצמם, בין אם על ידי מישהו העובד במשרד או דרך קבלן משנה או חברת תרגום שעובדת עם המשרד. העבודה עם משרד נוטריון שמציע גם שירותי תרגום נוטריוני יכולה להיות יעילה יותר מבחינת נוחות וזמן, איך אין היא בהכרח האפשרות הכלכלית הכדאית ביותר שכן סביר להניח שתוכלו למצוא תרגום נוטריוני זול יותר מאשר זה שמציעים נוטריונים בעצמם. מהצד השני, ישנן לעיתים חברות תרגום המציעות שירות של תרגום נוטריוני ועובדות עם גורם המוסמך להנפיק אישור שכזה, וכך אפשר לעבוד רק מול החברה עצמה ולקבל מסמך מאושר של תרגום נוטריוני.
כיום ישנם מספר גדול של גופים בארץ המציעים תרגום נוטריוני במגוון שפות ובהן אנגלית, רוסית, עברית, גרמנית, פולנית, רומנית, ערבית ועוד. העלויות של תרגום נוטריוני תלויות רק במחיר התרגום עצמו, שכן המחיר בעבור האישור של הנוטריון הוא קבוע ואחיד לכל הנוטריונים בארץ. עם זאת, מטבעם של שני התחומים, במקרים רבים יהיה האישור עלתרגום נוטריוני גבוה יותר מאשר התרגום עצמו. ישנה כמובן חובה שהנוטריון שמעניק אישור על תרגום נוטריוני יהיה בעצמו דובר שתי השפות בכדי שיוכל לעמוד על טיב ומהימנות התרגום, ועל כן יש לברר מראש איזה נוטריון מדבר את השפה שאתם צריכים כאשר אתם צריכים תרגום נוטריוני.


ראה גם: תרגום מסמכים, דברים שחשוב לדעת על תרגום נוטריוני

תגובה 1:

  1. שירותי נוטריון בתל אביב
    במשרד עורכי דין קריספין. במשרד שני נוטריונים עם וותק של שנים רבות וניסיון רב בתחום.

    השבמחק